Když vybíráme nové mobilní tarify, tak se často dopouštíme několika chyb. Rozhodujeme se třeba na základě informací, které jsme slyšeli od kamarádů nebo v rodině. Tyto informace nemusí být vždy přesné, protože velká spousta výhodných mobilních tarifů mohou mít nějakou podmínku nebo už jen nejsou aktuální.
Nové mobilní tarify je třeba ověřovat a nepodléhat informacím z doslechu. Abychom byli schopni vybrat nejlepší mobilní tarif pro své potřeby a tím minimalizovali riziko nemilého překvapení v době vyúčtování.
Denně pro vás vybíráme nové mobilní tarify
Našim novým i dlouholetým zákazníkům denně vybíráme nové mobilní tarify. Nejprve si vyslechneme přání zákazníka a na základě toho mu hledáme to nejlepší řešení za tu nejlepší cenu na trhu. Srovnáváme všechny mobilní operátory v ČR, i ty méně známé, v některých případech výhodnějších.
Srovnání mobilních tarifů si lze zkusit na našem online srovnávači. A asi je fér hned říci, že srovnání tarifů je podmíněné přiložením svého telefonního čísla. Tento sběr osobního údaje samozřejmě spadá pod vyhlášku GDPR.
Spotřeba dat v mobilu
Zvýšená spotřeba dat v mobilu nemusí být jen otravným problémem. Článek přináší detailní návod, jak lépe využívat Wi-Fi, optimalizovat stahování a aktualizace, a mnoho dalších užitečných rad pro efektivní správu dat na vašem mobilním zařízení. Objevte, které aplikace na vašem zařízení spotřebovávají nejvíce dat a jak dlouho vydrží určité množství dat v závislosti na vašem použití. Navíc se dočtete, které programy spotřebovávají nejméně dat při videohovorech.
A nyní už pojďme k chybám, se kterými se ze strany našich zákazníků setkáváme nejčastěji:
1. za vybraný tarif nebudu platit více, než kolik jsem ujednal/a
Jeden z běžných nedorozumění při výběru nového mobilního tarifu spočívá v mylném přesvědčení, že určitě nebudeme platit více za svůj tarif než za tu danou cenu. Pokud se však budete s tímto tarifem telefonicky spojovat s jinými dražšími telefonními linkami, výsledná cena po měsíci vás může překvapit. Čtěte pozorněji odstavec ve smluvních podmínkách o volání, obzvlášť u neomezeného volání.
Velmi často se stává, že zákazník využívá SMS pro nákup jízdenek MHD, za ten měsíc si pak nevzpomene, že tak učinil a vinní operátora z nekalého jednání. Při výběru nového mobilního tarifu doporučujeme se na tyto služby operátora zvlášť doptat.
2. když mobilní data nevyužívám, tak za ně nebudu platit nebo se mi nasčítají do dalšího měsíce
U většiny mobilních operátorů je to tak, že vámi vybrané množství dat, které si měsíčně platíte, vám na konci měsíce propadá a nový měsíc začínáte od nuly se stejným množstvím dat. Ušetřená data z předchozích měsíců se vám tak nijak nesčítají.
Váš tarif například obsahuje množství dat 8 GB za 199 Kč. 199 Kč budete ale muset platit, i když jste v ten daný měsíc nevyčerpal ani 1 MB mobilních dat. A příští měsíc budete mít dalších 8 GB, nikoliv 16 GB.
3. při sjednávání nového mobilního tarifu si s operátorem domluvím slevu
V minulosti jste se mohli doslechnout o tom, jak si vaši známí dokázali vyjednat nové mobilní tarify za tzv. podpultové ceny, které byly k dispozici při komunikaci s operátorem přes infolinku.
Tyto nabídky většinou měly jeden hlavní úkol – udržet zákazníky, kteří hrozili přechodem k jinému operátorovi. A aby si operátor svého zákazníka udržel, sáhl po retenčních nabídkách s individuální slevou nebo výhodnější nabídkou.
Nicméně tato praxe skončila s nástupem neomezených tarifů, které nabízejí výhodné podmínky standardně bez nutnosti jednání s operátorem. Pokud tedy hledáte optimální nabídku bez využití neomezeného tarifu, doporučuje využít ověřený srovnávač mobilních tarifů, který vám pomůže najít nabídku na míru.
4. nedostatečné porovnání nabídek, neznalost všech možností
Může to znít tak, že zákazník výběr odflákl a v podstatě si vůbec neporovnal nové mobilní tarify mezi sebou. Takto to samozřejmě nemyslíme, ale také se s tím setkáváme.
Spíše jsme mysleli to, že si většinou zákazník neuvědomuje, že existují např. sdílené tarify (rodinný tarif), levnější tarif pro seniory (šedesát plus) nebo studentský tarif.
Pokud si porovnáváte nové mobilní tarify pouze pro sebe, porovnejte si tarify nabízející více služeb v jednom. Pro jednotlivce nabízejí operátoři výhodnější cenu mobilního tarifu v kombinaci s pevným internetem. Ještě lepší cenu mobilního tarifu a internetu lze ještě získat s televizí.
Díky tomuto spojení více služeb lze u operátora ušetřit až tisíce korun ročně:
5. nedostatek pozornosti k malým detailům v nabídkách
Někteří lidé mnohdy přehlížejí malé detaily. Buď si neuvědomí své potřeby například u mobilních dat nebo jaké jsou podmínky a ceny roamingu, což může v závěru vést k vysokým poplatkům. Je důležité si opravdu pozorně přečíst podmínky tarifu a poradit se při výběru nového mobilního tarifu s operátorem, abyste byli obeznámeni o těchto detailech a mohli tak plánovat své využívání mobilního tarifu.
Může se také ještě stát, že si zákazník zařizuje mobilní tarif, kde je 5G internet. Jenže jeho starší mobilní mašinka tuto 5G technologii nemá k dispozici.
Bonus: srovnáváte nové mobilní tarify? Myslíte přitom na dlouhodobou perspektivu?
Většina lidí už automaticky vybírají z nejlevnějších tarifů. Někdy se však jedná o akční nabídku například na půl roku. Po půl roce se ten samý tarif zdražuje a v závěru se tarif může stát méně výhodným než ten, se kterým jste třeba srovnávali.
Dobré je myslet a zvažovat své dlouhodobé potřeby. Například, pokud si plánujete koupit nový telefon, můžete vybírat takový tarif, který s mobilním tarifem nabízí mobil za 1 Kč.